Як самому провести ремонт перфоратора?

Багато моїх знайомих, постійні користувачі та гості форуму, часто ставлять питання, наприклад – як полагодити перфоратор ?

1439564544_dreli

Начебто просте питання, але з приходом досвіду я починаю розуміти, що чим більше я про це знаю, тим складніше дати просту відповідь людині, яка або взагалі в цьому не тямить, чи знає але небагато.

Адже якщо задуматися, то виникає безліч супутніх питань – яка модель перфоратора, якої марки, які несправності проявляються ?

І навіть якщо клієнт або знайомий знає відповідь на це питання, це ще не дає 100% гарантію що він правильно виявив причину несправності і якісно зробив ремонт.

Тому перш ніж провести ремонт вашого вірного «друга», потрібно знати ваш рівень знань в галузі ремонту електроінструмента чи був у вас досвід подібних заходів.

Коли ви дізналися модель і марку вашої моделі перфоратора – не полінуйтеся і скористайтеся пошуком по нашому форуму, чи обговорювалося ремонт вашої моделі, адже зараз на ринку безліч різноманітних моделей та їх модифікацій, що вже не складно переконатися в різних особливості їх конструкцій.

Наприклад у деяких моделей перфораторівMetabo – механізм перемикання режимів настільки складно збирається, що не кожен досвідчений механік в сервісі може зібрати його з першого разу.

А наприклад простий перемикач режимів перфоратора Makita HR2450 – якщо не знати як зняти, можна пошкодити.

Якщо ви зібрали інформацію по вашому інструменту і усвідомлюєте свої сили, то сміливо беріться за діагностику для виявлення несправності.

Необхідний інструмент

Для цього у вас під рукою повинні бути викрутки з хвостовиками придатними для гвинтів, або біти для акумуляторного шуруповерта, мультиметр для виявлення несправності електричної ротора, статора і вимикача.

Діагностика

Найпростіший спосіб перевірити справність всієї електричної частини перфоратора, це включити в мережу. Якщо перфоратор включився, вже добре – значить кабель справний. Якщо вимикач при натисканні на курок – регулює оберти, теж чудово, значить і він справно працює.

Далі дивимося на відсутність кругового іскріння на колекторі ротора, якщо воно присутнє, то це може означати дві речі – або межветковый пробій на роторі або несправність однієї з обмоток статора(іноді при перевантаженні інструменту і обидві можуть згоріти).

Якщо виявлена несправність ротора – розбираємо перфоратор, для початку знімаємо накладку рукоятки і обережно виймаємо вугільні щітки(часта помилка новачків – щітки обламують коли починають розбирати відразу з відкручування двигуна), після того як вугільні щітки дістали, можна відкручувати кріпильні гвинти корпусу мотора.

Після чого акуратно виймаємо корпус мотора залишаючи ротор в передній частині перфоратора(редукторі). Зазвичай, якщо на колекторі ротора пробій між ламелями – він видно візуально і ніякої мультиметр не потрібен, однак буваю приховані несправності, які можна виявити тільки за допомогою приладу.

Для перевірки ротора на пробій – потрібно взяти мультиметр виставити значення на 200 Ом, і обережно перевіряти щупами кожні 2 сусідні ламелі.

Різниця опорів між ними допустима тільки для китайських перфораторів, якщо у ваш перфоратор німецького або японського бренду, незважаючи на те, що у багатьох зараз виробляються вони теж в Китаї, але якість все одно залишається на рівні. То різниці опорів не повинно бути взагалі.

Найчастіше коли пробій явний, то мультиметр при прозвоне може взагалі не показати нічого – значить саме між цими ламелями і пробій.

Відразу скажу – забудьте про ремонт ротора і купіть новий. Звичайно багато хто може заперечити, мовляв, можна ж віддати на перемотування – але, по-перше, не кожен перемотчик погодиться на це, так як після обмоткою ротора – його потрібно ще й правильно провести балансування, а це не кожному дано, як власне і перемотати.

На моїй практиці ще жодного разу перемотаний ротор не жив довше нового. Можливо просто траплялися не ті перемотчики, але навіщо мені ворожити та шукати причину, якщо простіше поставити нову запчастину і бути в ній на 100% впевненим.

І так далі – якщо з ротором у нас все ок, то перевіряємо статор – тут все ще простіше, дивимося куди виходять кінці кожної з обмоток і перевіряємо їх окремо на різницю опорів.

Якщо опору в нормі, то статор цілий. Звичайно, ніхто не виключає при діагностиці і візуальний огляд. Так як бувають випадки наприклад зношення переднього підшипника ротора з-за чого ротор може «башмачить»(так називається зазвичай характер несправності при якому ротор починає зачіпати корпус статора).

Розбирання редуктора перфоратора

Починаємо розбирати механічну частину, краще всього затиснути(злегка) корпус редуктора в лещата – це дозволити зручно і безпечно розбирати редуктор, після чого починайте розбирати патрон(якщо він має розбірну конструкцію), у деяких перфораторів патрон просто знімається на засувках. Після того, як розібрали патрон, знімаєте перемикач режимів.

Увага: настійно раджу перед ремонтом і розбиранням будь-якого електроінструменту ознайомиться з його схемою і по можливості з

мануалом з ремонту, це дозволить провести ремонт безпечно для вашого здоров’я і гаманця.

Якщо ви вже зняли перемикач, акуратно знімаєте корпус редуктора і що ми бачимо ? Правильно редуктор весь у мастилі і як правило в чорній. Для того що б правильно провести ремонт або діагностику перфоратора, бажано всі частини промити і прочистити.

Чистка запчастин

Промити можна різними шляхами – є спеціальні миючі розчини, наприклад розчини для мийок високого тиску, є розчини регенеруючі(які самі відновлюють свою структуру, але ясна річ не вічно), плюси цих розчинів очевидні – вони мають не токсичний і приємний запах, високі отмывающие властивості і безпечні для здоров’я людини.

Однак є й мінуси – вони дуже дорогі і застосовують їх лише сервісні центри. Є і старі перевірені засоби – промивання гасом, бензином і соляркою.

Але вони всі токсичні і шкідливі для людини, і після них на запчастинах залишається масляна плівка, яку по хорошому ще й потрібно відмити гарячою водою.

На форумі є окремі теми як краще помити запчастини і чим, не забувайте користуватися пошуком.

Добре, з мийкою розібралися, що далі ? А далі коли всі деталі висохли і чисті, перевірте на знос шестерні, їх зуби зачеплення і шліци муфт.

Після чого гумові ущільнювальні кільця і знос бойка і циліндра, а також знос підшипників ковзання і підшипників ротора.

У кожної моделі перфоратора є слабкі місця і місця частого зносу одних і тих-же ущільнювальних кілець, для того щоб зрозуміти, які саме запчастини придбати в магазині або найближчому сервісі – ретельно вивчіть форум і ви знайдете відповіді на всі питання.

Після того, як придбали необхідні запчастини і готові збирати в зворотному порядку – відкрийте ще раз схему зборки і починаєте збирати.

Ну ось і все. Бажаю успішних і якісних ремонтів, а якщо будуть труднощі – наш форум і досвідчені користувачі дадуть відповідь на всі ваші запитання.

Leave a Reply

*

captcha *