Тест проектора JVC DLA-Z1: ставки як ніколи високі

Якщо проводити аналогію з автомобілями, то цей проектор можна порівняти хіба що з Bugatti Veyron. Не з-за ціни — є проектори і подорожче. А тому що обидва цих апарату являють собою граничний концентрат високих технологій, зібраних в одному виробі для досягнення єдиної мети — бути кращими не в своєму класі, а у світі взагалі.

jvc_dla_z1_front

Звучить пафосно? Що поробиш, по-іншому це не описати. Адже гонка за першість в класі дорогих проекторів для домашнього кінотеатру знову перейшла у вкрай гостру фазу. Причина — поява цілої плеяди UHD DLP-моделей та активні рухи з боку японських конкурентів. У даній ситуації, щоб не тільки вижити, але і бути «в плюсі», потрібно не просто вдосконалюватися, а йти на прорив — показати світові щось, здатне затьмарити відразу всіх конкурентів.

Крім того, була ще одна «проблема» — висока стартова позиція JVC. Проектори цієї компанії і так багато років вважаються одними з кращих на ринку. Вони чемпіони по контрастності, їх передача кольору не піддається критиці, так і у всьому іншому теж хороші. Зробити нову модель хоч в чомусь гірше — смерті подібно, а краще — неймовірно складно. Чемпіони адже… загалом, ставки були як ніколи високі.

Оригінальність сьогодні — це рідкість

«Але при чому тут Бугатті Вейрон?» — напевно запитає читач. А ось при чому. Як відомо, Вейрон теж став рекордсменом, подолавши позначку 400 км/год, Але він відрізнявся не просто дуже потужним мотором (це є у багатьох), але будучи дітищем VW Group, не мав жодної спільної деталі з іншими машинами концерну. Для нього навіть кнопки робили оригінальні. І все для того, щоб досягти ці 400 км/год. По-іншому змусити їздити так швидко машину, на якій в принципі можна і в булочну покататися, не можна.Були якісь дрібниці, які він запозичив з того, чим користується VAG, але до самої машині вони відношення не мали.

Так і з цим проектором. Він оригінальний від матриць до корпусу, причому жодна деталь не тільки не перейшла до нього від попередніх моделей, але і не має аналогів в інших проекторах. Виняток, як і у випадку з Бугатті, — пульт, тобто дрібниця, яка після налаштування взагалі забирається в дальній ящик і на роботу ніяк не впливає.

Почнемо з того, що для побудови JVC DLA-Z1 компанія розробила абсолютно нові матриці. До речі, у всіх своїх апаратах вона використовує тільки свої чіпи, але тут випадок особливий. Насамперед, це матриці з реальним дозволом 4К. В інших проекторах JVC за фактом використовуються Full HD-матриці, а UHD-зображення на екрані виходить з допомогою спеціального оптичного модуля E-Shift. У нових матриць дозвіл навіть більше, ніж UHD, а саме — 4096х2160 пікселів, тобто реальне 4К, як у професійних проекторів.

Це перший проектор, який отримав сертифікацію THX 4K Display

При цьому вони — найменші за розміром серед усіх чіпів LCOS-типу, за рахунок чого досягається краща рівномірність освітлення і відповідно краща рівномірність яскравості зображення на екрані. Але головне — у цих матриць рекордно мала товщина межпиксельной решітки, від чого не тільки «сітка» на екрані менш помітна, але і нативна контрастність більше. Загалом, це високотехнологічні матриці на сьогоднішній день.

Для роботи спільно з ними були створені нові фільтри — сітчасті поляризатори з зменшеним кроком ламелей, що працюють за принципом віконних жалюзі, але тільки на мікрорівні. Точніше на нанорівні, тому що відстань між ламелями в цих поляризаторах менше 70 нм. До речі, жодна інша компанія не застосовує в проекторах такі фільтри — JVC в цьому питанні дійсно унікальна.

Лазер як прикмета вищого класу

Нові фільтри проектора знадобилися для того, щоб вичавити максимум можливостей з нового джерела світла, по-своєму теж унікального. JVC DLA-Z1 використовує лазерні діоди і фосфор, термін служби яких на порядок вище звичних ламп високого тиску. Але на відміну від інших «лазерних» проекторів в ньому замість обертового колеса застосований статичний фосфорний модуль, що знизило шум від роботи і підвищило стабільність яскравості зображення.

Всі лінзи об’єктива виконані з низькодисперсного скла і доповнені «просвітлює» шаром подібно лінзам дорогих фотооб’єктивів

До стабільності зображення в даному випадку причепитися дійсно складно, так і на інших лазерних проекторів змін не спостерігалося — щоб їх виявити, ймовірно, треба протягом пари місяців цілодобово заміряти характеристики. Але щодо шуму можемо впевнено сказати — це один із самих тихих проекторів в своєму ціновому діапазоні, якщо взагалі не самий тихий. В економічному режимі роботи заміряти шум просто не представлялося можливим — всі звуки за межами нашої лабораторії були голосніше!

Втім, і лазери, і фосфор на цей проектор ставили для інших цілей — для більшої яскравості і соковитості зображення. У звичайному режимі JVC DLA-Z1 видає за паспортом 3000 ANSI-лм, що, судячи за вимірюваннями, дуже схоже на правду. А значить, його можна ставити в дійсно великі персональні кінозали з екранами в 200 і навіть 300 дюймів по діагоналі, а це на хвилиночку 5 і 7,5 м в ширину!

Характеристики — це добре, але…

Але головне, звичайно, це кольори! Подивившись за минулі 15 років більше сотні різних проекторів, як-то вже звикаєш до деякої неприродності фарб, списуючи її на особливості домашнього відео і задумки режисерів. Але поява рік тому лазерів, а точніше — поєднання лазерів і фосфору в проекторах перевернуло усталені уявлення про нормальну кольори. І не тільки у мене, у всіх, що бачили такі апарати власні очі.

Розміри апарату справді велетенські — довжина 720 мм!

Тепер же стало очевидно, що за лазерами і фосфором майбутнє. Це найкращий джерело світла для проекторів, що і підтверджує JVC DLA-Z1. По передачі кольору він фактично бездоганний. У доказ можна, звичайно, навести графіки з величезним кольоровим охопленням і ідеально рівним балансом; сказати, що він повністю відповідає новим форматів, лише трохи не дотягує до поки ніким не досягнутого профілю BT.2020; привести інші аргументи, але все це буде не те…

Красу і унікальність цього апарату не в тому, що він відповідає найсучаснішим вимогам і демонструє рекордні показники, а в тому, що разом зі всім перерахованим дозволяє насолоджуватися зображенням в звичайному житті. Зовсім як згаданий Бугатті Вейрон, на якій цілком можна пересуватися по звичайних вулицях, а не тільки по гоночному треку.

За рахунок ідеальної передачі кольору він у всій красі підносити не лише тестові відеозапису, але і звичайні фільми, навіть пройшли жорстку колоризацію і знебарвлені для створення атмосфери похмурого трилера. Скажу більше — саме на звичайних фільмах і видно всі його переваги, тому що вони подаються з характером, але разом з тим максимально природно.

Що стосується нових форматів, то докладно зупинятися на тлі перерахованого ми не будемо. Природно, всі вони підтримуються і HDMI 2.0 c HDCP 2.2, і пропускною здатністю в 18 Гбіт/с, і HDR 10 c Hybrid Log-Gamma, і все інше. Це нормально і очікувано настільки, наскільки логічно бачити в Бугатті ABS, tracktion control і диференціали з змінним вектором тяги. В апаратах такого класу це — обов’язкові елементи.

Крім клавіш управління і відеопортів на задню панель винесено і роз’єм для підключення RF-емітера для 3D-окулярів. Їх компанія традиційно продає окремо, щоб не навантажувати покупців зайвими опціями

Висновки

Підсумовуючи все сказане, хочеться підвести підсумок: JVC DLA-Z1 — без перебільшення еталонний проектор, у якого фактично немає недоліків. А ціна? Тільки не кажіть, що за такі гроші проектор не може бути поганим. Може, ще й як може! І якщо не поганим, то як максимум просто потужним, з формальною підтримкою 4К, але звичайним по кольорах і з ефектом веселки. Не знаєте, що це? І чудово! У JVC такого ефекту немає і ніколи не буде.

Переваги: краща передача кольору серед усіх проекторів, гнучка настройка, тиха робота вентиляції в економічному режимі

Недоліки: немає моторизованої шторки захисту об’єктива

Офіційний сайт: JVC DLA-Z1

Ціна: 4 500 000 рублів

Вимірювання

Всі вимірювання параметрів основних режимів та профілів проводилися з мінімальною корекцією налаштувань в меню. Була виставлена лише колірна температура на рівні рекомендованих 6500К і відключена динамічна налаштування діафрагми. Щоб виключити вплив екрану, параметри замірялися безпосередньо, тобто без обліку відбиття від полотна. Для стабільності результатів перед початком тестів проектор був прогрітий в режимі роботи лампи High протягом 5 годин. Вимірювання проводилися в референсних умовах — повністю затемненому приміщенні з темно-сірою обробкою. Розмір зображення — 135 дюймів по діагоналі.

Самий цікавий режим зображення HDR. C ним насиченість кольорів досягає максимуму — охоплення лише трохи не дотягує до стандарту BT.2020 (приблизно 85%, що є найкращим показником на сьогоднішній день). Аналогічний результат досягається при включенні відповідного профілю в меню при відсутності HDR-сигналу на вході.

Виробники UHD Blu-ray дисків явно не розраховують на такі широкі можливості відеотехніки у користувачів і записують зображення з більш вузьким охопленням. В результаті зображення з таких дисків виглядає надмірно кольоровим. Оптимальним профілем для перегляду відео з HDR можна назвати профіль DCI, який встановлюється в меню при будь-якому типі сигналу на вході. З ним же ідеально виглядають і фотографії, зроблені дзеркальними і дорогими беззеркальнимі камерами.

Варто лише враховувати, що автоматика проектора явно налаштована на поєднання цих профілів з динамічним настроюванням контрасту за допомогою регулювання яскравості лазерних діодів. Якщо її відключити — рівень чорного підвищується до 0,132 кд/кв. м. (в 100 разів яскравіше оптимального), а білого — знижується до 942 кд/кв. м (у 2 рази менше максимуму). Тобто при просторі дисків новітнього формату динамічну регулювання однозначно варто активувати.

При перегляді звичайних Blu-ray дисків і відеофайлів без HDR динамічне регулювання особливо і не потрібна, тому що контрастність і так чудова. Рівень чорного близький до значення похибки вимірювання — 0,003 кд/кв. м. Для розуміння: це настільки темно, що навіть екран з посиленням не від світу дає достатньої потужності, щоб можна було хоч якось розглянути обстановку в кінозалі.

При цьому білий навіть при виборі економічного режиму роботи лазера дуже яскравий — 1989 кд/кв. м. тобто яскравий режим є сенс використовувати лише за умови, якщо екран має розмір не менше 180 дюймів повністю затемненому приміщенні.

LAN-порт використовується для діагностики та не призначений для онлайн оновлення прошивки

Варто відзначити, що баланс кольорів при виборі будь-якого колірного профілю (крім ігрового) зберігає вражаючу стабільність і врівноваженість по всьому діапазону в повній відповідності з обраною температурою в меню проектора. Скільки виставив — стільки за фактом і буде. Тобто цього апарату потрібна лише невелика калібрування за умови використання референсного відеоплеєра і нейтральної обробки в кінозалі.

Паспортні дані

Технологія проекції: три 0,69-дюймових панелі D-ILA

Дозвіл: 4096×2160

Об’єктив: моторизований, х2.0

Зрушення лінз: по вертикалі +/-100%, по горизонталі +/-43%

Джерело світла: лазерні діоди і жовтий фосфор, ресурс до 20000 год (економічний режим)

Діагональ зображення: від 60 до 280 дюймів (1,524 – 7,620 мм)

Світловий потік (максимальний): 3000 ANSI люмен в максимальному режимі роботи

Динамічна контрастність: нескінченна

Підтримувані дозволу вхідного сигналу (відео): до 4096 x 2160/60p

Підтримувані дозволу вхідного сигналу (ПК): до 3840х2160/30р

Входи/виходи: HDMI v2.0 з HDCP 2.2 (RGB/Y Pb/Pr Cb/Cr), Trigger (Міні-джек, 12 В пост. струму, макс. 100 мА), Com-порт (RS-232C, D-sub 9-контактний), LAN, ІК (мініджек).

Акустичний шум: 22 дБ в економічному режимі роботи

Споживана потужність – 750 Вт.

Габаритні розміри (Ш. x Ст. x Р.) (без виступаючих частин): 500 x 235 x 720 мм

Маса: 37,5 кг

Leave a Reply

*

captcha *