Тест інтегрованого підсилювача з вбудованим ЦАПом Rotel A14: чесне транзисторне посилення

Вбудованим ЦАПом зараз складно когось здивувати: такі рішення зустрічаються як у бюджетній, так і в дорогому. Навіть імениті High-End-виробники вбудовують ЦАП або пропонуються опціональний модуль. Чесно кажучи, у мене складається враження, що незабаром Цапи будуть зустрічатися в підсилювачах так само часто, як у минулому вбудовані фонокорректоры. Тобто у базовому варіанті цей модуль буде присутній майже завжди, а окремими функціями стануть володіти тільки дуже дорогі апарати.

rotel_a14_05

Але це швидше за все теорія, а що ж у даному конкретному випадку ми маємо на практиці? Компанія Rotel завжди відносно комфортно почувала себе в бюджетному сегменті, до якого належить і наш випробуваний. Так, це старший підсилювач в лінійці, але сама лінійка — молодша в каталозі виробника.

Невеликий за розмірами, але важкий підсилювач зовні абсолютно точно ідентифікується як Rotel, якщо ви хоч раз бачили продукти компанії попередніх років. Зовні фірмовий стиль витриманий чітко, і це звичний, класичний підсилювач. Кнопка включення зліва, там же гніздо для навушників і добре знайомий з минулого перемикач для вибору пар акустичних систем. Дисплей і перемикання входів по центру, праворуч — регулятор гучності.

Самі органи управління вельми наочні: це не той випадок, коли за всі налаштування відповідають пара кнопок і якесь хитре меню. До того ж управління доповнено класичним пультом ДУ. Функціонал підсилювача досить багатий: лінійні входи, ММ-фонокоректор, так і цифрових входів предостатньо — коаксіал і оптика, USB для підключення до комп’ютера USB на передній панелі для iOS пристроїв, до того ж і бездротове підключення Bluetooth з підтримкою aptX.

Крім безпосередньої роботи з різними джерелами є безліч додаткових налаштувань, починаючи від таймера, який включає догляд в режим, що чекає, до параметрів гучності для різних входів. Тут у всі нюанси можна й не вдаватися, а лише зробити акцент на тому, що функціонал (а він багатший середньостатистичного) дозволяє настроїти апарат на свій розсуд під більшість домашніх завдань.

Комутація і управління

Виходячи з опису, вже легко уявити і задню панель, щільно заповнену вхдоами (правда, тільки небалансными) і додатковими інтерфейсами: вихід з підсилювача, вихід на другу пару акустики, керуюча комутація, включаючи тригери і RS232, LAN роз’єм і додатковий USB виключно для заряджання підключених пристроїв. Багато всього, не чи правда? Так, але в даному випадку це не просто зручно, але і є можливістю використання апарату для роботи з великою кількістю різних пристроїв.Як я писав вище, якщо у High End поділ функціоналу вітається, то среднебюджетному «комбайна» все ж чим більше, тим краще.

Хоча в плані «більше і краще» до апарату є певні питання. Наприклад, підключення до мережі тільки кабельне, Wi-Fi немає. Використовувати це підключення може тільки для сервісних потреб, таких як оновлення прошивки або управління — ніяких функцій стрімінг таке підключення не підтримує (втім, якісний стрімінг в цій ціновій категорії річ неймовірна, мабуть, тому його і не реалізували).

Однак якщо ви захочете використовувати додаток Rotel Remote (є для iOS і Android), вам теж доведеться підключити провід. Зазначу, що на мій смак додаток досить примітивне, до того ж iOS-версія помітно пригальмовувала. Не знаю, як воно працює на Android, але розраховувати на просте управління я б не став. Сподіваюся, компанія допрацює і відновить його, і ми отримаємо ще один зручний спосіб працювати з технікою Rotel, ну а поки, якщо правильно підійти до комутації, цілком можна обійтися і декількома кнопками штатного пульта.

Під кришкою чотирнадцятого

Тепер пора заглянути під кришку апарату. Зовні все виглядає пристойно. Збірка акуратна, конструкція впевнено-добротна. Дорогих аудіофільських комплектуючих, ясна річ, немає, але хто б став їх тут шукати? Зате є класичне транзисторне посилення в класі AB (80 Вт / 8 Ом на канал) і значних розмірів силовий тороїдальний трансформатор. У схожому сегменті зараз нерідко зустрічається посилення D-класу, але поки що все те, що мені довелося послухати, не переконало мене в однозначних переваги класу D.Зустрічалися полуисключения, коли звучання, мабуть, було непоганим, але от щоб однозначно краще — немає. Тому підсилювальну частина Rotel A14 запишу в плюси, але висновки залишу на момент прослуховування.

В цілому корпус апарату заповнений «під зав’язку»: в конструкції кілька плат, у тому числі верхню частину корпусу займає плата ЦАПа, побудованого на чіпі AKM з підтримкою сигналів до 32 біт/768 кГц. По оптиці і коаксиалу ЦАП розуміє сигнали аж до 24 біт/192 кГц, а по USB є підтримка DSD і DoP. Для систем Windows потрібно завантажити і встановити з сайту Rotel спеціальний драйвер, системи на OSX сприймають ЦАП нативно.

Фонокоректор підсилювача розрахований тільки на роботу з ММ-головками і ніяких налаштувань не має. В цілому це логічно, і, мабуть, спроба вбудувати бюджетний фонокоректор з підтримкою МС головок була б в даному випадку зайвою.

Спочатку грійте, потім слухайте

Процес тестування я побудував наступним чином: спочатку підключив підсилювач в парі з зовнішнім ЦАПом, щоб спробувати оцінити його саме як підсилювач, а потім перейшов на вбудований ЦАП у зв’язці з комп’ютером. Переключався між акустикою і навушниками, послухав вінілові платівки, а наостанок залишив підключення з різних гаджетів.

У стані «тільки з коробки» підсилювач звучить різко і грубувато, тому я відправив його деякий час попрацювати на шумових сигналів, але без прослуховування. А через кілька днів таких включень апарат вже вирушив на тест.

Звук підсилювача світлий, верху трохи яскравіше норми, але в цілому звучання не позбавлена чарівності. Згадавши колишній досвід спілкування, я подумав про те, що звук Rotel впізнаваний, і спадкоємність цей підсилювач дотримується.

У поданні помітна деяка акцентованість на основних тонах, але це виражено помірно — відчуття від прослуховування військових маршів точно не виникає, та й післязвучання чути і читаються добре. Однак помітну частку силового напористого характеру з рахунків не спишеш. Взагалі апарату гарне почуття ритму, динаміка виходить рівною по всьому діапазону, ніде нічого не запізнюється, не змащується, не виникає відчуття квапливості.

Бас глибше й об’ємніше, ніж я очікував, з хорошою наповненістю. Серединка не випадає із загального характеру подачі, але в ній простежується якийсь не то щоб спрощення, швидше — усереднення звуку. Нюанси і відтінки різних добре знайомих записів менш помітні, ніж хотілося б. У поданні верхніх частот є частка яскравості і деяка прямолінійність, але до рівня різкості або стомливості ці риси точно не доходять.

Сцена виходить середньої по ширині, але з невеликою глибиною. Образи та плани дещо спрощені, і апарат робить акценти, знову ж таки, на основних складових, а не на деталях і нюансах.

Детальність висока, але, як я вже говорив, деякий усереднення можна почути, особливо на складних записах і великих складах. За іншим рисам характеру підсилювач всеїдний і приблизно однаково справляється як з малими складами, так і з записами складніше. Так, скрізь є деяка легка усредненность, схильність до згладжування нюансів, є і легкий акцент на ВЧ, і специфіка ритмічної подачі.

Прослуховування з вбудованим ЦАПом

З рідним ЦАПом звук вийшов трохи іншим. Трохи м’якше, з більш акуратною подачею верхніх частот, цілісної, як би округлої. Виразно більше злитості. Однак є і формалізація, як би усереднення звуку, незалежно від запису — це помітно як на звичайних, так і на хайрезных виданнях. У підсумку згладжуються недоліки урезнных форматів типу MP3. Зрозуміло, що 128 Кбіт/с ви помітите легко, але при меншій компресії угловтость звуку буде не так явно вказувати на свою «пожатую» природу.

Якщо порівняти відтворення з комп’ютера, з Bluetooth aptX плеєра і телефону при кабельному підключенні до USB роз’єму на передній панелі, то можна помітити, що апарат намагається певною мірою врівноважити характер звуку, згладити його недоліки. Різниця у форматах чути, і порівнювати яке-небудь потокове радіо з планшета і відтворення хайреза з комп’ютера некоректно. Точно так само, як не можна стверджувати, що апарат все грає однаково. Різниця помітна, проте недоліки компрессированных форматів не так ріжуть слух.

У цілому апарат може видавати досить цільний пружний звук, нехай не сверхдетальный, але чесний, з непоганим об’ємом і наочно-зрозумілою сценою.

Що стосується фонокорректора — він нормально справляється зі своїми завданнями в рамках поставлених. У поєднанні з бюджетним програвачем і ММ-головкою результат буде точно не гірше, а часом і краще, ніж при використанні бюджетного зовнішнього фонокорректора. Хоча в ряді випадків, наприклад, коли вінілових пластинок слухається багато, можна задуматися і про вибір окремого фонрокорректора.

Щось схоже можна сказати і про вихід на навушники. Якісь серйозні навушники тут будуть зайвими, але моделі середнього сегмента, вартістю приблизно до 6-7 тисяч рублів цілком можуть використовуватися, і звук в рівній мірі буде залежати від навушників і від підсилювача — це вже точно той випадок, коли компоненти варто підбирати досить уважно. Хоча це твердження справедливе щодо будь-якої складової тракту.

Висновки

Якісний апарат з добротним ЦАПом на борту і гарним набором функцій. І це класичний по багатьом параметрам підсилювач, який буде інтуїтивно зрозумілий і того, хто купив свій перший апарат і того, хто першим підсилювачем обзавівся кілька десятиліть тому. Але в той же час по набору функціоналу підсилювач абсолютно сучасний.Для свого сегменту Rotel A14 і виглядає досить непогано, і може бути використаний в самих різних системах — від класичного поєднання з CD-програвачем і програвач вінілу до варіанту, коли в стереосистеми зібраний звук (як класичних, так і з декількох цифрових джерел, включаючи телефони, планшети) і аж до виведення в стереорежимі озвучення для телевізора.

За результатами спостережень і порівнянь акустику до підсилювача, на мій погляд, краще підбирати не дуже тугу, але і не дуже яскраву по звуку. З яскравою акустикою можна отримати занадто акцентовані верху і жорсткий звук. До колонок з низькою чутливістю варто ставитися обережно, але ще більшу увагу при виборі слід звернути на імпеданс. Якщо він схильний в процесі роботи падати нижче явно 4 Ом, то не варто розраховувати на те, що така акустика спрацюється з цим підсилювачем: звук вийде спрощений і з втратами, особливо помітними на невеликій гучності.А з правильно підібраною акустикою підсилювач може звучати добре.

Переваги: чесне транзисторне посилення, врівноважений звук, широкі можливості для роботи з великою кількістю різних джерел

Недоліки: схильність згладжувати недоліки записів навіть тоді, коли мова йде про некомпрессированных форматах, обмежений функціонал при підключенні до мережі, відсутність бездротового підключення

Офіційний сайт: Rotel A14

Ціна: 72 900 рублів

Паспортні дані

Номінальна вихідна потужність, ніпр.: 80Вт/канал

Загальні гармонійні спотворення THD: (20Гц–20кГц) <0.03%

Частотна характеристика: лінійні входи —10Гц — 100кГц ±0.5 дБ, цифрові входи — 10Гц — 80кГц ±3дБ, вхід Phono: 20Гц — 15кГц ±0.5 дБ

Відношення сигнал/шум (IHF-зважене): лінійні входи — 100дБ, цифрові входи — 103дБ, вхід Phono — 90дБ

Інтермодуляційні спотворення (60Гц:7кГц, 4:1): <0.03%

Демпінг-фактор: 220

Вхідна чутливість: лінійні входи — 230 мВ, цифрові входи — 0 dBfs, вхід Phono (MM) — 3,4 мВ

Повний вхідний опір: лінійні входи — 24кОм, цифрові входи — 75 Ом, вхід Phono (MM) — 47 кОм

Перевантаження по входу: лінійні входи — 4В, вхід Phono — 50мВ, вихід передпідсилювача — 1,2

Вихідний імпеданс: 470 Ом

Регулювання тембра: ±10дБ в 100Гц / 10кГц

Декодовані сигнали з входів Coaxial/Optical: LPCM (до 24-біт/192кГц)

Декодовані сигнали з входу PC-USB: USB Audio Class 1 (до 24/96), USB Audio Class 2 (до 32/384), DSD і DoP

Вимоги до електроживлення: 230В, 50Гц

Споживана потужність: 280Вт

Споживання в режимі очікування: <0.5 Вт

Габарити: 430х93х345 мм

Маса: 8.2 кг

Leave a Reply

*

captcha *