Тест 4К-проектора JVC DLA-X5500: доступний High End

Стосовно до аудіотехніці це словосполучення у справжніх цінителів музики і гарного звуку викликає гостре несприйняття, що правильно, бо це оксюморон, створений недалекими маркетологами. На відео він також не застосуємо. Але є велике виключення, з’явилося зовсім недавно. Про нього і буде моя розповідь.

jvc_dla_x5000_front_white

Називати цей проектор доступним, звичайно, перебільшення, але якщо подивитися на інші моделі лінійки JVC, то перебільшення стає відносним. Дійсно, на тлі флагмана Z1 він виглядає аж ніяк не дорогим. Однак моделлю початкового рівня його можна назвати лише на цьому фоні. А «найпростішої» і тим більше «дешевої» — зовсім не можна, тому що ні те ні інше визначення не буде вірним. Це проектор вищого класу, просто стоїть він щодо інших «однокласників» не так дорого. А щоб зрозуміти, як таке могло вийти, потрібно розповісти, як він з’явився на світ.

Стабільна величина Х

У 2010 році компанія JVC з наміром підняти рівень своїх моделей випустила нову серію проекторів з індексом Х в назвах. Вони стали більше, могутніше, яскравіше і взагалі за всіма параметрами крутіше, ніж моделі з індексами HD. Розробники повернулися до перевіреною схемою з об’єктивом по центру, кільцевою схемою охолодження з гратами на передній панелі, додавши можливість роботи в стереоскопічному режимі з зовнішнім емітером для синхронізації з 3D-окулярами. Але головна особливість була в іншому.

Проектор не має сертифікації ТНХ. Але так як у інших моделей в лінійці вона є, по факту це означає лише відсутність відповідної настройки в меню

Замість того, щоб придумувати для моделей різної цінової категорії різний дизайн і робити різноманітні корпуси, JVC для всіх проекторів розробила єдину платформу, а різницю між моделями стали визначати конкретні відмінності в начинці, що безпосередньо впливають на характеристики. А оскільки ключова мета була в підвищенні загального рівня всіх моделей, єдину платформу зробили фактично безкомпромісною.Наприклад, в оптичному блоці застосували виключно елементи з мінерального скла та лінзи з проясненням, як у дорогих об’єктивів фотокамер, регулювання оптики у всіх моделей з моторизованими приводами, а систему охолодження зробили з явним запасом (щоб і знизити рівень шуму, залишити можливість для збільшення потужності джерел світла).

Відмінна риса проекторів нової лінійки — роз’єм HDMI 2.0 b. Порт Ethernet призначений для оновлення прошивки. А для управління передбачений RS-232

Ця платформа виявилася настільки вдалою, що міняти її з випуском нових моделей не мало ніякого сенсу. Зате вона дозволяла легко модернізувати головне — елементи, що визначають якість зображення, тобто матриці, фільтри, лампи, процесори, відеовходи і навіть оптичні елементи для підвищення видимого дозволу і контрасту. Скажемо більше: ця платформа не втратила своєї актуальності й сьогодні, тому нинішні нові моделі виглядають точно так само, як найперші проектори JVC c індексом Х у назві.І тому всі вони відносяться до вищого класу, включаючи і цю, саму доступну в лінійці.

Магія чисел

Що ж являє собою JVC DLA-X5500? Насамперед, це повноцінний 4К-проектор з підтримкою всіх нині існуючих стандартів відео, включаючи UHD з колірною чіткістю 4:4:4, всіма частотами від 23,96 до 60 кадрів в секунду і розширеним діапазоном з кодуванням HDR10 і HLG. Не заявлена лише підтримка поєднання цих вищих складових в одному сигналі, але таке відео через HDMI не здатний видати жоден видеоисточник на світі, а фільмів і навіть роликів з подібним якістю в природі просто не існує.

Всі елементи оптичного тракту, як і раніше, виконані з мінерального скла, а лінзи об’єктива мають просвітлення

Як і всі попередні моделі з індексом Х, DLA-X5500 для формування UHD-картинки використовує Full HD-матриці і оптичну систему E-shift, що розділяє зображення на два полукадра, один з яких «зсувається» щодо іншого на полпикселя по діагоналі, після чого їх поєднують для створення єдиного 4К-зображення. У нинішній лінійці проекторів JVC використано вже 4-е покоління цієї системи, яке, як мені здається, по ефективності роботи зрівняло по детальності зображення моделі JVC і проектори конкурентів на матрицях з реальним дозволом 4К.Більш того, в даній моделі реальна детальність навіть вище, ніж у його безпосередніх конкурентів завдяки кращій оптиці і процесингу.

Кнопки управління на корпусі — обов’язковий елемент. Але так як ними користуються вкрай рідко, то саме логічне місце для них — задня панель

Втім, не тільки завдяки їм, адже детальність залежить і від можливості пристрою показати різницю в півтонах, а це безпосередньо залежить від контрастності, яка у проекторів JVC завжди була кращою в класі. У даній моделі самий скромний показник контрастності в лінійці, але він становить значні 400 000:1 в динаміці і 40 000:1 в одному кадрі. Насправді це дуже багато — майже в 10 разів більше, ніж у найближчого суперника в цьому змаганні, а у решти конкурентів — у 20 разів менше.При цьому флагманські моделі JVC вже багато років утримують абсолютний рекорд за показником натуральної контрастності серед усіх проекторів у світі.

Суть технології

Досягається все це за допомогою унікальної розробки JVC — сітчастих поляризаційних фільтрів, які є невід’ємною частиною технології D-ILA. На відміну від класичних поляризаторів, сітчасті являють собою подобу жалюзі і діють також, надійно перекриваючи світло, що йде перпендикулярно їм.

JVC була однією з перших компаній, яка зробила повітроводи системи вентиляції на передній панелі обов’язковим елементом — це дозволяє без проблем вбудовувати проектор в закриті ніші. Тепер така конфігурація застосовується повсюдно

Але щоб з успіхом конкурувати у вищому класі, однією рекордної контрастності недостатньо, тому ще в минулому році моделі Х-серії стали оснащувати лампами потужністю 265 Вт замість 230, за рахунок чого світловий потік збільшився на 30-50% в залежності від моделі. Для нинішнього модельного ряду характеристики лампи і фільтрів підкоригували, в результаті чого потік зріс ще на 100 лм, і тепер у JVC DLA-X5500 він становить 1800 ANSI-люмен, чого з запасом вистачає для роботи з екраном в 150 дюймів.Якщо ж проектор використовувати лише в 2D-режимі, то і з 180-дюймовим полотном, а це, на хвилиночку, екран 4 метри в ширину!

Не тільки кіно

В принципі таких показників вже достатньо для роботи з відеоматеріалом з розширеним динамічним діапазоном, але щоб забезпечити сумісність з пристроями, які можуть видати такий матеріал, всі проектори нової лінійки, включаючи і цей, отримали роз’єми HDMI версії 2.0 b і нові відеопроцесори. Адже обробка відео з роздільною здатністю 4К і широким діапазоном з метаданими вимагає величезних обчислювальних ресурсів.

Крім того, відео з такими параметрами сьогодні використовується не тільки для кіно і серіалів, але все ширше застосовується і в відеоіграх, які давно перестали бути винятковим розвагою підлітків. Тут, як кажуть, треба відповідати. В результаті, нові процесори дозволили не лише поліпшити обробку, але і знизити час затримки виведення до вражаючих 0,04 сек, чого цілком повинно вистачати, щоб не відчувати дискомфорту і в перегонах, і в шутерах з мінімальними налаштуваннями графіки.

Єдиний помітний ознака економії — відсутність автоматично закривається шторки об’єктива

До речі, періодичне використання відеоджерел з HDR, а постійним воно не може бути в силу малої поширеності відповідного контенту, не зажадає виставлення спеціальних налаштувань при кожному підключенні — проектор сам активує всі потрібні режими за типом сигналу, що поступає, включаючи 3D і навіть HDR HLG, коли це потрібно.

Єдине, при переході на інше відео або інший вхід, проектор секунд 5-7 «думає», але це пов’язано не з швидкодією процесорів, а фірмовим акуратистским підходом до вибору режимів зображення. Справа в тому, що JVC дуже педантично ставиться до типів відеосигналів, чітко розрізняючи, наприклад, частоту 23,98 і 24 або 59,96 і 60 кадрів в секунду, а також активує різні налаштування при подачі 8-ми і 12-бітного відео.Визначення та активація займають час, але зате в результаті виходить ідеальне з опрацювання зображення з оптимальною подачею півтонів, рухів в кадрі, різкості та іншим параметрам, які в сумі і визначають високу якість картинки.

Задні повітроводи не є основними. Через них не відбувається основний забір холодного або викид гарячого повітря з системи вентиляції

Хоча, якщо бути точним, вони скоріше доповнюють головне — шикарну контрастність і перенесення кольорів, якими JVC завжди славилася.

Вимірювання

Як і у випадку з JVC DLA-Z1, всі вимірювання параметрів проводилися з мінімальною корекцією налаштувань в меню. Була виставлена лише колірна температура на рівні рекомендованих 6500К і відключена динамічна налаштування діафрагми. Щоб виключити вплив екрану, параметри замірялися безпосередньо, тобто без обліку відбиття від полотна. Вимірювання проводилися в референсних умовах — повністю затемненому приміщенні з темно-сірою обробкою. Розмір зображення — 135 дюймів по діагоналі.

Незважаючи на те, що в цьому проекторі використовується газорозрядна лампа, а не лазери в поєднанні з фосфором, охват в самому граничному режимі ВТ.2020, не використовуваний на побутових носіях, був лише трохи менше, ніж у флагмана лінійки. А в режимі DCI, який для фільмів UHD Blu-ray і фотографій є найбільш кращим, він фактично був таким же.Причому аналогічного показника насиченості кольорів можна було досягти і на стандартному режимі Cinema, просто примусово виставивши відповідні налаштування, і не змінювати рівні та гаму колірних компонент, а також загальну кольоровість в основному меню.

Це говорить про те, що у проектора є пристойний запас для калібрування, після якої охоплення залишиться великим по площі, ніж стандартний трикутник Rec.709, і таким чином відкалібрований проектор зможе розкрити можливості нових відеоформатів.

Це я до того, що невелика калібрування проектора не завадить. Ось так виглядає баланс колірних компонент при виборі стандартної температури 6500К в меню.

Очевидна чудова стабільність характеристик. І що найважливіше — вирівнювання не зажадає значної зміни рівнів, зміщення і гами компонент, а значить — зображення не втратить початкової жвавості фарб.

Загальну опрацювання градацій можна назвати цілком задовільною. Гамма без динамічного регулювання становить 2.0 при стандарті 2.2

Контрастність залежить не тільки від активації діафрагми, але і від вибору режиму роботи лампи. В нормальному, тобто неэкономичном режимі, яскравість білого поля становить 1178 кд/м2, а рівень чорного 0,134 кд/м2. Тобто контрастність становить 8791:1. В економічному яскравість білого поля — 519 кд/м2, чорного — 0,008 кд/м2, а реальна контрастність — 64 875:1. І в цьому немає помилки! JVC і раніше «скромничала» при вказівці рівнів контрастності своїх моделей. Адже вони і так більше, ніж у всіх інших.

Висновок

Цей проектор — рідкісне виключення, стало доступним High-End-ом не з волі маркетологів, а з-за незвичайної політики економії на красивих корпусах і появи в лінійці компанії моделі ще більш високого класу. І найголовніше: володіючи самими скромними характеристиками в лінійці, він все одно перевершує більшість проекторів для ДК. Унікальний випадок, який при цьому дуже характерний для JVC.

Переваги: висока контрастність, відмінна передача кольору, малий час затримки виводу, підтримка всіх нових форматів відео, солідна конструкція

Недоліки: немає автоматичної шторки захисту об’єктива

Офіційний сайт: JVC DLA-X5500

Ціна: 399 900 рублів

Паспортні дані

Технологія проекції: три 0,7-дюймових панелі D-ILA з роздільною здатністю 1920х1080 пікселів

Дозвіл: 1920х1080 пікселів, при роботі e-shift — 3840 x 2160 пікселів

Об’єктив: моторизований, х2.0

Зрушення лінз: по вертикалі +/-80%, по горизонталі +/-34%

Джерело світла: лампа NSH 265 Вт, ресурс до 4000 год (економічний режим)

Діагональ зображення: від 60 до 200 дюймів

Світловий потік (максимальний): 1800 ANSI люмен в максимальному режимі роботи

Динамічна контрастність: 400 000:1

Підтримувані дозволу вхідного сигналу (відео): до 4096 x 2160/60p

Підтримувані дозволу вхідного сигналу (ПК): до 3840х2160/30р

Входи/виходи: HDMI v2.0 з HDCP 2.2 (RGB/Y Pb/Pr Cb/Cr), Trigger (Міні-джек, 12 В пост. струму, макс. 100 мА), Com-порт (RS-232C, D-sub 9-контактний), LAN, ІК (мініджек).

Акустичний шум: 21 дБ в економічному режимі роботи

Габаритні розміри (Ш. x Ст. x Р.) (без виступаючих частин): 455 x 179 x 472 мм

Маса: 15,4 кг

Leave a Reply

*

captcha *