Ремонт зварювального інвертора своїми руками

В одній із статей нашого сайту ми розповідали про складної конструкції зварювального інвертора. Була там і рекомендація: у разі його виходу з ладу, робити ремонт у спеціалізованому центрі. Але, якщо поблизу немає такого центру, то на доступній відстані завжди знайдеться умілець, який виробляє ремонт електронної техніки. У нього є спеціальні знання та необхідні інструмент і прилади, які дозволяють йому успішно виконувати таку роботу. Ось для нього і призначена ця стаття. Не виключено, що прочитавши цю статтю, ви на собі відчуєте сили і здійсните ремонт зварювального інвертора своїми руками.

best_160

ЗОВНІШНІЙ ОГЛЯД І ЗАМІНА ТРАНЗИСТОРІВ

Ремонт зварювального інвертора завжди починається із зовнішнього огляду. Найбільш слабкою «ланкою» в схемі інвертора є транзистори, тому починаємо з їх огляду.

Ось так виглядає згорілий елемент.

Якщо знаходимо щось схоже, то ремонт починаємо з заміни знайденого. Буває, що по зовнішньому вигляді не вдалося знайти вийшов з ладу елемент. Тоді доведеться транзистори випоювати і продзвонювати p-n переходи ампервольтомметром (на сленгу прилад називається — тестер).

Виробляємо заміну вийшли з ладу деталей. Якщо немає оригінальних (а так зазвичай і буває), то підбираємо заміну за характеристиками даташита (на корпусі деталей є маркування, подробиці — у довіднику).

ПЕРЕВІРКА ДРАЙВЕРА

Транзистори замінили, і настала пора знайти причину їх виходу з ладу. Причиною може бути «раскачивающий» їх драйвер. Точно так само, за допомогою тестера, передзвонюються всі елементи плати і замінюють несправні.

Слід перевірити стан друкованих провідників плати на предмет відсутності подгаров. Підгорілі ділянки слід видалити і напаяними перемички проводом ПЕЛ відповідного друкованого провідника перерізу. Пайки необхідно покрити лаком типу «цапон».

Необхідно перевірити і, при необхідності, зачистити (білої гумкою, що стирає для малювання) контакти всіх роз’ємів.

ПЕРЕВІРКА ВИПРЯМЛЯЧІВ

Вхідний і вихідний випрямлячі являють собою дво-полупериодные діодні мости. Вони комплектуються дуже надійними кремнієвими вентилями і вважаються безвідмовними елементами. Але, тим не менш, іноді виходять з ладу. Перевірка їх дуже проста. Міст выпаивается з електричної ланцюга (демонтувати кронштейн, як правило, не треба – він повинен бути на ізоляторі, але перевірити не заважає: конструктори всякі бувають). Якщо він «звонится» в одну сторону – справний, якщо обидві – тобто несправний вентиль. Тоді слід демонтувати міст і розбирати, замінити «пробитий» елемент і зібрати.Перевірити в зібраному вигляді і встановити на місце.

ПЕРЕВІРКА ПЛАТИ УПРАВЛІННЯ

Перевірка полягає в контролі наявності сигналів управління на шинах затворів (керуючих електродів) модуля ключів. Перевірка проводиться за допомогою осцилографа. Якщо всі попередні пункти статті були ретельно виконані, то сигнали будуть, якщо немає – то щось пропустили і доведеться повторити.

ПЕРЕВІРКА І РЕМОНТ НАПІВАВТОМАТА

У напівавтоматах можуть бути тільки механічні неполадки. Наприклад, затримка подачі дроту може бути з двох причин:

  • мале притискне зусилля в механізмі подачі. Необхідно відрегулювати зусилля;
  • велике тертя між дротом і каналом в рукаві. Необхідно змінювати канал, причому за один протяг: видаляти старий і ставити новий, з’єднавши початок з кінцем.

Leave a Reply

*

captcha *