Ремонт зварювального генератора

Зварювальний генератор є джерелом електроенергії, яка необхідна для роботи зварювального обладнання. Він перетворює механічну енергію двигуна внутрішнього згоряння в електроенергію. Використовуються ці пристрої, як правило, на таких об’єктах, де відсутня можливість підключитися до електромережі (або її взагалі немає). Вихід з ладу зварювального генератора може призвести до зупинки робіт на об’єкті.

saxc

Щоб цього не допускати, слід вчасно проводити поточне обслуговування та планово-попереджувальні ремонти (ППР). Тим не менш, несподіваних відмов не уникнути. Причиною цього може бути не тільки неналежне обслуговування, але і відмова «нових», нещодавно встановлених вузлів і деталей з прихованими дефектами, неякісне паливо. Тому, важливо вміти знаходити несправності і, по можливості, їх усувати.

ЩО РОБИТИ?

При виникненні несправності, слід, перш за все, звернутися до «Керівництва з експлуатації». У цьому документі повинен бути розділ «Часто трапляються несправності і методи їх усунення» (назва може бути інша, але сенс такий же). Слід знайти відповідну несправність і, керуючись інструкцією, її усунути. Якщо ремонт зварювального генератора не дав позитивний результат, то тоді слід звернутися в ремонтну майстерню.Нашими порадами слід керуватися у тому випадку, якщо у вас немає відповідного «Керівництва з експлуатації» або важко скористатися послугами ремонтної майстерні.

Що б правильно діагностувати несправність будь-якого апарату, механізму або машини, необхідно знати його принцип дії. Тому, почнемо нашу розповідь з опису пристрою і принципу дії зварювального генератора.

ПРИСТРІЙ ЗВАРЮВАЛЬНОГО ГЕНЕРАТОРА

Зварювальний генератор складається з декількох вузлів та блоків:

  • двигун внутрішнього згоряння, який перетворює бензин або дизельне паливо в механічну енергію;
  • електрогенератор, який перетворює енергію обертального руху в електричну енергію постійного або змінного струму;
  • електрогенератори змінного струму часто оснащуються випрямлячами. Це дає можливість до одного джерела підключати зварювання змінним і постійним струмом;
  • блок управління і електрозахисту (БУЭЗ);
  • протипожежний щит. На ньому розміщується вогнегасник і інші засоби боротьби з вогнем.

Все зазначене обладнання монтується на шасі. В залежності від потужності і, відповідно, розмірів і ваги воно може бути переносна або возимое.

ДІАГНОСТИКА ВІДМОВ

Всі несправності діляться на дві великі групи:

  • відмова електричної частини;
  • відмова двигуна внутрішнього згоряння.

ВІДМОВА ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЧАСТИНИ

В цьому випадку двигун працює, а на вольтметре, що знаходиться на панелі БУЭЗ, напруга нижче норми або взагалі дорівнює нулю.

УВАГА! РОБОТИ ПРОВОДЯТЬСЯ НА ВІДКЛЮЧЕНОМУ УСТАТКУВАННІ.

Зверніть увагу, що до кожного наступного пункту слід переходити після негативного результату перевірки поточного.

Роботи слід проводити в наступній послідовності:

  • 1. починати перевірку слід з навантажувального автомата: його слід вимкнути і знову включити. Якщо «прапорець» не фіксується в положенні «Включено» — замінити автомат;
  • 2. перевірити запобіжники. Причому перевірити не тільки їх цілісність, але і відсутність слабини в затискачах;

УВАГА! ПОДАЛЬША ПЕРЕВІРКА НАПРУГИ НА ВИХІДНИХ КЛЕМАХ ЕЛЕКТРОГЕНЕРАТОРА БУДЕ ПРОВОДИТИСЯ НА ПРАЦЮЮЧОЇ УСТАНОВКИ. ЩОБ УНИКНУТИ УРАЖЕННЯ ЕЛЕКТРИЧНИМ СТРУМОМ, СЛІД ДОТРИМУВАТИСЬ «ПРАВИЛ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ З ЕЛЕКТРОІНСТРУМЕНТОМ» (НАПРИКЛАД, НЕ СТОЯТИ НА ГОЛІЙ ЗЕМЛІ. НЕОБХІДНИЙ ГУМОВИЙ КИЛИМОК).

  • 3. зняти кожух, що закриває вихідні клеми генератора, і заміряти на них тестером електрична напруга;
  • 4. для генераторів постійного струму:
  • 4.1. зняти кожух щіткотримача і перевірити стан щіток. У разі зносу, замінити їх;
  • 4.2. «продзвонити» обмотку статора;
  • 4.3. «продзвонити» обмотку якоря через ламелі колектора. При відсутності контакту, зачистити «нульовий» шкуркою колектор. Якщо контакт не відновився, то замінити якір;
  • 5. для генераторів змінного струму:
  • 5.1. «продзвонити» вентилі. При цьому їх слід по черзі відключати, оскільки вони шунтують один одного. Замінити несправний напівпровідник.

ВІДМОВА ДВИГУНА ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ

В цьому випадку двигун не запускається («не заводиться»).

  • 1. в дизельному двигуні:
  • 1.1.перевірити пускові свічки. Несправну замінити;
  • 1.2. перевірити надходження палива (не тільки наявність, але і кількість). Якщо надходить не достатньо, то усунути причину;
  • 2.в карбюраторному двигуні:
  • 2.1. вивернути свічку запалювання (будь-яку) і проаналізувати її стан. Якщо вона суха – то не надходить бензин, якщо мокра – то немає іскри;
  • 2.2. при відсутності бензину — продути бензопровід і перевірити бензонасос;
  • 2.3. при відсутності іскри — перевірити і відрегулювати зазор контактів переривника в трамблері;
  • 2.4. перевірити контакти всіх свічок. При необхідності зачистити їх і відрегулювати зазор. Замінити вийшли з ладу свічки.

Найімовірніше, що вам не доведеться все це виконувати і агрегат почне нормально працювати задовго до кінця переліку заходів. Але, якщо ця найпростіша перевірка не дасть позитивних результатів, то доведеться все-таки, шукати майстерню з фахівцями для виконання кваліфікованого ремонту.

Leave a Reply

*

captcha *