Ремонт перфоратора своїми руками: причини поломки та усунення

Практично кожна третя сім’я має перфоратор для виправлення побутових неполадок в будинку або квартирі, дрібного ремонту, будівництва, інших повсякденних потреб. Цей інструмент не можна віднести до таких, які використовуються регулярно. І все-таки він повинен бути під рукою у справному стані, особливо у господарів приватних будинків, таунхаусів і дачних ділянок. Тим не менш, часто трапляється, що електроприлад вийшов з ладу в процесі роботи або зберігання.

52a59c6a19f88-hilti-te-7-c

Що робити: везти в ремонт перфоратор, полагодити або замінити на новий?Для початку необхідно розібратися в можливих причинах поломки і з’ясувати, чи можна вирішити їх без допомоги майстра (або навіть з допомогою такого) і буде це економічно виправдано. Часом дійсно простіше купити новий інструмент, зокрема, якщо перфоратор:

  • ламається не в перший раз за останні 2-3 місяці;
  • використовується протягом досить тривалого періоду з заміною всіляких механізмів на нові;
  • вийшов з ладу з-за серйозної проблеми всередині двигуна (мотора), ремонт якого завжди буде дуже недешевим задоволенням.

Якщо ж перераховані вище причини виключені, перфоратор, швидше за все, цілком ремонтопрігоден. Гарна новина полягає в тому, що більшість з них можна усунути самостійно. Звичайно, для цього знадобиться якийсь нехитрий інструмент і навички роботи з електроприладами. Насамперед доведеться визначити, в чому полягає поломка. Якщо з цим виникнуть труднощі, однозначно доведеться скористатися послугами сервісного центру.

Можливі причини поломки перфоратора

Дві основні системи перфоратора — електрична і механічна — складають практично весь його механізм. Найбільш сучасні і просунуті моделі мають ще цілий комплекс додаткових елементів, як-то: пилосос, важіль перемикання режимів роботи, межа глибини та інші. Останні, в певних умовах, можуть негативно впливати на якість роботи перфоратора і комфорт працівника. Але цілком вивести прилад із ладу вони зазвичай не можуть. Інша справа — несправності в електричній частині або механіці.

Усунення поломок в комплексі електропристроїв перфоратора

До электроустройствам перфоратора відносяться:

  • електричний шнур, подає струм для пуску двигуна;
  • кнопка запуску двигуна;
  • власне сам мотор;
  • конденсатор;
  • дроселі;
  • механізм управління роботою двигуна.

Найменш значними і легко устранімим вважаються збої в роботі перших двох деталей. Розпізнати їх досить легко, оскільки внаслідок їх поломки перфоратор просто не включається.

Якщо з ладу вийшов електричний шнур (обірваний, перебитий, пошкоджена ізоляція), його досить з’єднати, скріпити і ретельно заізолювати. В деяких випадках простіше замінити провід на новий.

Коли не працює кнопка запуску роботи перфоратора (позначена як «Пуск», «Power», «On/Off», «Start»), швидше за все, необхідно прочистити контакти — вони могли бути дрібним будівельним пилом або окислитися. В обох випадках — з електрошнуром і кнопкою запуску в першу чергу слід перевірити подачу струму і справність автомата, і тільки потім перевіряти самі деталі перфоратора. В ідеалі для цього необхідно скористатися тестером — це заощадить час і вбереже від помилково встановленого «діагнозу».

Конденсатор та дроселі у разі поломки, як правило, підлягають заміні на нові. Без них можна обійтися, підключивши двигун безпосередньо, але чинити так можна тільки у разі, якщо залишилося зробити буквально кілька завершальних, так би мовити, штрихів. Суть конденсаторів і дроселів полягає в захист двигуна від надмірних навантажень. Якщо прибрати ці захисні елементи, мотор швидко зноситься і зіпсується.

Часом трапляється, що стався прорив обмотки. Її в такому разі доведеться перемотувати заново, але це краще довірити фахівцям. Що ж до двигуна і пристрою управління, то тут проблеми можуть бути дуже серйозними. Тому без наявності спеціальних навичок і досвіду краще самостійно їх не ремонтувати. Особливо це стосується випадків, якщо ви відчули різкий запах гару, побачили дим та іскри, що летять від перфоратора під час роботи. Це говорить або про те, що перегоріло пристрій керування двигуном, або про інші серйозні проблеми.

Іскри можуть свідчити і про повному зносі щіток. Замінити їх зовсім нескладно, це цілком можна зробити самому. Необхідно зняти старі і закріпити нові згідно інструкції. Але буває, що після від’єднання щіток ви бачите їх у цілком придатному, неизношенном стані. Тоді, швидше за все, іскри з’явилися як наслідок попадання вологи на поверхню якоря і щіток. Від’єднані щітки при таких обставинах рекомендується провітрити, висушити та встановити на місце.

Ймовірно також, що якір і щітки виявляться сухими, і такі прийоми не допоможуть. Значить, слід пройтися по поверхні якоря спиртовою серветкою або щільною гумкою. Іскри часто говорять про його окисленні, що негативно позначається на контактах — звідси і іскри.

Запах гару і дим теж не завжди пов’язані з пристроєм управління двигуна. Можливо, сталося замикання в самому моторі. Допустиме також ймовірність того, що дим викликаний надмірним тертям щіток про поверхню якоря. У результаті він може пошкодитися, покрившись щербинами і подряпинами.

Поломки механічного пристрою перфоратора та поради щодо їх ремонту

Що стосується механіки, то тут, як правило, неполадки більш очевидні, хоча й не всі. До того ж це не означає, що впоратися з ними легше. Найбільш поширеними є такі збої в роботі перфоратора:

  1. Під час робочого процесу чути різкі «дряпають» звуки, скрегіт, потріскування. Це говорить про те, що у внутрішнє пристрій перфоратора потрапила дрібна кам’яна крупа, пил, бруд. Його потрібно розібрати і ретельно змастити. При цьому не рекомендується змінювати мастильні рідини. Тут вітається сталість протягом всієї роботи конкретного інструменту.
  2. Двигун перфоратора працює, але ударний механізм не функціонує. Швидше за все, ви маєте справу з зносом перемикача режимів роботи інструменту. Або його доведеться ремонтувати (замінити відросток фіксатора), або повністю поміняти на новий.

Є і менш поширені поломки механіки. До них відносяться, зокрема, перешкоди в роботі редуктора. Можливо кілька сценаріїв:

  1. вийшов з ладу і підлягає заміні підшипник або місце його фіксації — ось тут доведеться розщедритися, оскільки знос посадки підшипника вимагає повної заміни корпуса інструмента;
  2. стерлися редукторні шестерні — таку аварію усуне їх заміна.

Крім перерахованих вище, ймовірні такі несправності, як підтікання масла з-за зіпсованого сальника, тріщини в бойку або компресорному кільці, патроні. Всі ці елементи у разі зносу доведеться замінити на нові, вони неремонтопригодны і є витратними запчастинами. Але своєчасна профілактика, чистка і змазка перфоратора дозволять істотно продовжити термін їх служби.

Профілактичні заходи по догляду за перфоратором

Існує два типи профілактичних дій, спрямованих на збільшення періоду служби електроінструменту:

  • постійні;
  • періодичні.

До постійних заходів відносять ті, які повинні бути зроблені кожен раз до початку роботи і відразу після її закінчення. Сюди зараховують:

  1. Ретельний огляд всіх елементів перфоратора перед включенням. Якщо інструмент занадто запылен або на ньому присутня волога, слід ще до початку робіт почистити перфоратор і просушити щітки.
  2. Після цього (до того, як перфоратор почне працювати) слід подбати про зменшення ударного навантаження на бойок. Для цього потрібно змастити долото або свердло.
  3. По закінченні роботи обов’язково провести регулярне чищення і повторний огляд перфоратора.

Періодичні процедури по догляду за інструментом проводяться в середньому раз в 6-7 місяців. До них належать перевірка стану щіток та їх заміна на нові у разі зносу, а також мастило внутрішніх частин перфоратора для захисту від потрапляє в корпус бруду і дрібнодисперсного кам’яної породи.

Крім того, не варто забувати про правила безпечного поводження з электроперфоратором. Порушення навіть самих простих заходів обережності загрожує повної і безповоротної поломкою інструменту, не кажучи вже про те, якої шкоди це може принести працює з ним людині і оточуючим. Рекомендації по правильному зберіганню та використанню перфоратора підкреслюють, що він повинен зберігатися всередині окремого ящика або спеціального кейса в сухому і чистому місці, а транспортуватися виключно після ретельного ущільнення всередині скриньки щоб уникнути появи пошкоджень від ударів при перевезенні.

Робимо висновки

Як бачите, ремонт перфоратора своїми руками можливий в більшості випадків, якщо вони не були запущені, і господар або хто з робітників володіє необхідними знаннями для ремонту електричних пристроїв та інструменту. І все ж, коли ситуація спірна, і невідомо, у чому конкретно полягає поломка, краще звернутися у фірмовий сервіс або до знайомого майстра.

Не забувайте про те, що кожен виріб має інструкцію, яку необхідно зберігати та до якої слід звертатися під час ремонту. Будьте обережні під час роботи, використовувати перфоратор суворо за призначенням і не передавайте для експлуатації особам, у сумлінному ставленні до інструменту яких ви не впевнені. Тоді перфоратор прослужить довго і якісно, і не доведеться шукати запчастини для перфоратора, а вам забезпечені задоволення і гордість своїми результатами після кожної виконаної, нехай навіть самої непростий, роботи!

Leave a Reply

*

captcha *