Огляд лінійки 4К-проекторів JVC: дозвіл, помножене на контрастність

Технологія 4K e-shift, застосована в кінотеатральних D-ILA проекторах JVC — сміливе технологічне рішення, зухвало як захоплені, так і скептичні відгуки. Хтось віддає перевагу використовувати проектори JVC в Full HD-режимі, комусь більше подобається оптичне масштабування до 4К, але так чи інакше, саме ці проектори зазвичай асоціюються з поняттям High End у відео.

bccfcd204a0613ab1c2676d3922e480b

Як e-shift пікселів додає

Всі проектори, оснащені технологією 4K e-shift3, мають реальна роздільна здатність Full HD, тобто формально це не 4К-проектор, оскільки 4К-матриці в ньому не використовуються. Однак кількість відображуваних на екрані пікселів при включенні цієї функції в 2D-режимі — 3840х2160, а це означає, що на екрані ми бачимо цілком собі реальну 4К-картинку.

До речі, роз’яснимо тут один термінологічний нюанс. Справа в тому, що термін 4К прийшов з кінозйомок, де він позначав дозвіл 4096×2160 пікселів (у стандарті DCI), тоді як виробники телевізорів просто помножили надвоє Full HD, отримали 3840х2160 пікселів і стали називати такі матриці то 4К, то Ultra HD (UHD). Сьогодні не буде помилкою відео з роздільною здатністю і 3840, і 4096 називати 4К або UHD. У першому випадку це професійний термін, а у другому— маркетинговий.Однак потрібно знати, що саме 3840х2160 став стандартом для Ultra HD Blu-ray-дисків, а значить, він буде самим поширеним в домашньому кіно. Компанія JVC наводить цей факт як ще один аргумент на користь їх вирішення.

Але повернемося до одержуваної на екрані картинці. Дозвіл 3840х2160 пікселів виходить завдяки зсуву матриці по діагоналі на половину розміру початкового (фізичної) пікселя. Принцип формування чимось схожий, наприклад, на 3D. Тільки в 3D різні зображення показуються по черзі різним очам, а тут обидві картинки проектуються на один екран, але швидкість зсуву дуже висока, тому ніякого мерехтіння (навіть близько), звичайно ж, не побачити.

Зрозуміло, що без належної обробки сигналу зрушення матриць буде не більше ніж розмазуванням Full HD-картинки по екрану. Тому те, яким чином процесор розкладає сигнал, дуже важливо. Що цікаво, в роботі з Full HD-контентом така технологія дає навіть додаткові переваги при масштабування до 4К. Із-за самої фізики e-shift3 можна практично повністю усунути піксельну сітку і поліпшити промальовування діагональних ліній.

Генеральний директор московського представництва компанії JVC Ісао Канда в інтерв’ю Stereo.ru зазначив, що «Дозвіл — одне з складових якості, але набагато важливіше, щоб зображення в цілому було природним, натуральним, максимально наближеним до реальності»

Алгоритм, який апскейлирует картинку, називається Multiple Pixel Control. При надходженні на вхід Full HD-сигналу проводиться спрямований на широкодіапазонне розпізнавання елементів зображення, кожен піксель аналізується щодо сусідніх в діапазоні 21х21. Після цього проводиться аналіз і фільтрація всього кадру за вісьмома критеріями. Спираючись на результати попіксельної і загального аналізу кадру, процесор добудовує зображення, причому він застосовує різні динамічні алгоритми до переднього і заднього планів.Накладення даного способу обробки Full HD-зображення на принцип формування 4K e-shift дозволяє отримувати видиме збільшення чіткості, який відображається в цілком реальному 4К-дозволі.

У свою чергу алгоритм Clear Motion Drive 3 прибирає змазування і двоїння з об’єктів, що швидко рухаються в кадрі. Примітно, що дана технологія працює і з Full HD, і з 4К, і з 3D-зображенням. 3D режим також має алгоритм кадрування Frame Adressing, поліпшує колірну гаму і мінімізує падіння яскравості, і функцію придушення перехресних перешкод, щоб перегляд став максимально комфортним.

Між пікселів і після них

Кажучи про електронні методи підвищення якості картинки, не можна забувати про те, без чого неможливо уявити собі проектори JVC — технології D-ILA. Не змінюючи основного принципу (модулювання світла з допомогою трьох рідкокристалічних матриць із дзеркальною підкладкою), компанія вдосконалює технологію, досягаючи все більшого природного контрасту в кожному наступному поколінні проекторів. У поточному модельному ряду використовуються матриці шостого покоління, що відображає здатність яких була збільшена на 10% завдяки зменшенню міжпіксельної відстані на 40%.

В результаті молодша модель JVC DLA-X500R володіє рівнем природної контрастності 60 000:1, який можна ще й збільшити в десять разів, якщо увімкнути динамічний режим діафрагми.

У проекторах варто оригінальна оптика Fujinon з асферичними і низкодисперсными лінзами, яка дає максимальну детальність, настільки важливу в 4К-режимах, і забезпечує ідеальний фокус.

Об’єктив проектора має функцію дворазового оптичного масштабування і панорамування зображення ± 80% в вертикальному і ± 34% в горизонтальному напрямку, що дає істотну свободу вибору в розташуванні проектора. При установці проектора високо під стелею або в спеціальній ніші, повністю моторизовані налаштування оптики стають особливо корисними.

Всі 4К-проектори JVC мають хороші можливості для інсталяції: зрушення об’єктиву по горизонталі до 34% (на зображенні зліва), а по вертикалі — до 80 %

Проектор вміє працювати з анаморфной лінзою і має пам’ять на п’ять положень зума об’єктива, що дозволяє натисканням однієї кнопки підлаштовувати зображення на екрані під формат кадру відтвореного контенту. Функція абсолютно незамінна, наприклад, при використанні широкоформатного екрану CinemaScope.

При використанні анаморфной лінзи можливе виникнення кольорових аберацій по всьому полю екрана або в окремих зонах (в центрі або на периферії). Функція Pixel Adjust дозволяє коригувати зведення квітів попіксельно з кроком 1\16 пікселя. Причому це можна робити не по всьому полю, а по 121 незалежної зоні.

Налаштування кольору на рівні обробки сигналу виробляються з високою точністю в семи колірних каналах, що включає в себе палітри RGB, CMY і додатково помаранчевий колір. А при наявності додаткового датчика і комп’ютера з фірмовим ПЗ цветокалибровку можна робити автоматично.

Повертаючись до питань більш простим, варто відзначити простоту реалізації роботи 3D. Окуляри синхронізуються з проектором по радіоканалу, а це означає, що для початку використання 3D потрібно просто підключити до проектора радіомодуль. Ніяких проблем з монтажем ІЧ-эммитера, ніяких перебоїв в роботі очок з-за впливу люмінесцентних ламп або сигналів ІК пульта.

Ще одна корисна функція — можливість використання фірмових додатків в смартфонах або планшетах для управління проектором. Будь-який сучасний гаджет, що працює під управлінням Android або iOS, можна перетворити в повнофункціональний пульт ДУ. Головне, перед цим не забути інтегрувати сам проектор в локальну мережу.

Рекордні показники

Якщо вже згадана вище молодша модель пропонує співвідношення контрастності в одному кадрі 60 000:1, то наступна в списку JVC DLA-X700R подвоює це значення — 120 00:1 (натуральна) 1 200 000:1 з включеною ірисовою діафрагмою. У цій моделі 10 комірок пам’яті для режимів зумування і моторизована кришка об’єктива. Але найважливіше — додаткові можливості налаштування і поліпшення зображення.Технологія Real Colour Imaging розширює гаму до палітри x.v.Colour, що перевершує стандартні колірні простору Adobe RGB та DCI, що робить зображення ще більш природною і реалістичною. У відповідності з цим розроблено нові колірні профілі, доданий спеціальний режим Photo Mode відтворює кольори і текстури фотографій з високою точністю, реалізований режим Xenon Mode, надає кінематографічної картинці кольорову гаму, характерну для роботи ксенонової лампи.У меню проектора передбачені інструменти калібрування, сертифіковані за стандартом ISF CCC, що дозволяє домогтися студійної точності передачі кольору. Проектор сертифікований за стандартом THX 3D Display.

Для того щоб займати місце флагмана в лінійці 4К проекторів JVC, модель DLA-X900R повинна володіти незаперечною перевагою, що на тлі DLA-X700R здається непростим завданням. Уважно вчитуючись у специфікації старшої моделі, спочатку різницю не помітити. Багато в чому ці дві моделі дійсно ідентичні, але все ж свої козирі в рукаві у флагмана є. Перший — ручне збирання. Всі компоненти проектора проходять більш суворе тестування і відбір за якістю. Простіше кажучи, моделі DLA-X900R дістається все найкраще.З технічної точки зору плюс один: контрастність 150 000:1 в статичному режимі і, відповідно, 1 500 000:1 в динамічному. На момент виходу проектора це абсолютний світовий рекорд у відповідному сегменті ринку. З користувацької точки зору можна говорити про те, що різниця між DLA-X900R і DLA-X700R буде просто видно. Неозброєним оком і при прямому порівнянні одного з іншим.

Leave a Reply

*

captcha *